O městě
Napojení historické části města Bohumína na obec Chałupki
25.4.2012

Napojení historické části města Bohumína na obec Chałupki - zajištění dopravní dostupnosti vybudováním komunikace a chodníků. Cílem je obnovit historickou dopravní cestu mezi ČR a PL a dosáhnout celistvé dopravní sítě mezi hraničními přechody Bohumín-Chałupki a Chałupki-Šilheřovice a umožnit přejezd vozidel do 3,5t přes starý hraniční most přímo od náměstí Svobody ve Starém Bohumíně.
Operační program Přeshraniční spolupráce ČR - Polsko 2007 – 2013
Název projektu / Tytul projektu: Napojení historické části města Bohumína na obec Chałupki - zajištění dopravní dostupnosti vybudováním komunikace a chodníků.
Vedoucí partner: město Bohumín
Partner projektu: Gmina Krzyżanowice
Stav podání žádosti: žádost podána 31.10.2008, zaregistrována 22.12.2008, Monitorovací výbor v Pardubicích 17.3.2009 schválil projekt jako náhradní projekt k financování. V 4/2012 vydáno rozhodnutí na zpětné financování.
Celkové plánované výdaje: 250 853 EUR (CZ) a 80 497 EUR (PL). Celkové výdaje po realizaci: 294 tis. EUR.
Dotace: Krzyzanowice 39 tis. EUR, 223 tis. EUR Bohumín
Prioritní osa, oblast podpory / Osa priorytetowa,dziedzina wsparcia
2.1.1 Posilování dostupnosti, ochrana ŽP a prevence rizik
2.1.1 Wzmacnianie dostępności komunikacyjnej, ochrona środowiska, profilaktyka zagrożeń
Popis projektu / Opis projektu
Hraniční přechod Bohumín-Chałupki přes řeku Odru byl před stavbou nového hraničního přechodu hojně využíván jak občany ČR, tak PR v obousměrném provozu pro vozidla bez omezení hmotnosti,vč.cyklistů i chodců. Příjezd byl zabezpečen přes náměstí a historické centrum Starého Bohumína po ul.Slezské až do povodní v roce 1997.Povodně zásadním způsobem most poškodily a důsledkem byla výstavba nového hraničního mostu navazujícího na komunikaci z Nového Bohumína a dálnici D47. Starý most byl opraven se zachováním jen jednosměrného provozu s omezením hmotnosti vozidel.V současnosti je po výstavbě nového hraničního mostu v roce 2004-06 a odklonění dopravy nadále hojně využíván pro pěší a cyklisty jak z Bohumína, tak polských obcí zejm. Krzyzanowice (součástí jsou: Chałupki, Zabełkow). Historické centrum Starého Bohumína je ve směru od Národního domu, tzn. náměstí na hraniční most napojeno pouze jako chodník šířky 2,0m s nevyhovujícím asfaltovým povrchem. Vyloučení dopravy ze starého hraničního mostu a její odklonění na nový most mělo sice pozitivní dopad ve formě zmírnění vlivu těžké nákladní dopravy na životní prostředí i bezpečnost obyvatel, ale zároveň i negativní dopad na přeshraniční styk obyvatel obcí v blízkosti hranic. Obzvláště po vstupu zemí do Schengenského prostoru vzrostl pohyb osob a vozidel v příhraniční a množí se požadavky po znovuobnovení dopravy i pro motocyklisty, osobní a nákladní vozidla do 3,5t celkové hmotnosti. Hlavním důvodem realizace předmětu projektu je nutnost úpravy komunikací vedoucích k hraničnímu přechodu, vznik nové křižovatky umožňující přístup k hraničnímu přechodu přímo se Starého Bohumína a zároveň napojení na místní komunikaci býv. I/58, výstavba nových a rekonstrukce stávajících chodníků, zpevnění krajnic, úprava příkopů a zeleně. Dále provedení přeložky vodovodu, veřejného osvětlení, nízkého napětí a přeložka semaforu, který bude i nadále řídit provoz přes hraniční most. Délka úpravy komunikace na české straně je 135,0 m a na polské straně 292,50 m.
Fotky:

Město Bohumín
Bezpečný Bohumín
Doprava
Dotace
Ekologické okénko
Firmy, služby, podnikání
Fotogalerie
Internet
Krizové řízení
Kronika města
Kulturní památky
Mapa města
MAS Bohumínsko
Městská tržnice
Plánované odstávky
Plochy pro podnikání
Policie
Pomníky a památníky
Přeshraniční spolupráce
Sociální služby a jejich plánování
Subjekty města
Školství
Útulek pro psy
Webové kamery


