Radnice
Záplavy v Bohumíně v oblasti ulice Šunychelská
11.7.2025
Žádost č. 26/2025 ze dne 11.7.2025
Předmět žádosti: Záplavy v Bohumíně v oblasti ulice Šunychelská
Vyřízeno: 31.7.2025, žádost vyřídil písemně organizační odbor
Text odpovědi
- Zda v oblasti ulice Šunychelská 981, Bohumín došlo v posledních 20 letech k výskytu záplav, lokálních zatopení, nebo jiným událostem spojená s výskytem vody v objektech (např. zatopené sklepy).
Ulice Šunychelská v rozmezí od nadjezdu přes dálnici směrem do centra města byla při povodních v září 2024 částečně zaplavena, a to nejvíce v úseku od křižovatky s ulicí Mírová dále do centra města. Zatopena byla také lokalita dále od parku, tj. okolí ulice Nerudova a ulice Mírová.
Co se týče předmětného domu, ten není v našem vlastnictví, takže k výskytu zatopených sklepů v tomto domě se nemůžeme vyjádřit, s největší pravděpodobností však sklepy tohoto domu zatopeny byly. V sousedství se nachází bytový dům v našem vlastnictví, ve kterém při povodni v září 2024 k zatopení sklepů došlo.
K situaci v předchozích dvaceti letech se nemohu vyjádřit, tyto informace nemáme, s největší pravděpodobností podle povodňové mapy Bohumína daná oblast zatopena nebyla.
- Pokud ano, v jakých letech k těmto událostem došlo a jaký byl jejich rozsah (konkrétní nemovitost?)
Konkrétní nemovitost č. p. 981 na ul. Šunychelská není v našem vlastnictví, tyto informace Vám může poskytnout vlastník nemovitosti. - Zda město přijalo v souvislosti s těmito událostmi konkrétní opatření, varování nebo hlášení směrem k občanům dané lokality
V případě krizové situace postupujeme v souladu s platnými předpisy pro krizové řízení a v koordinaci s dalšími orgány státní správy, které se podílí na řešení krizové situace. Při povodních v září 2024 byli občané informovaní o aktuální situaci všemi možnými dostupnými prostředky, tedy informacemi přes sociální sítě, v nejvíce postižených lokalitách v městských částech, kde byli občané odpojeni od elektřiny, jsme rozdávali do domácností infoletáky s důležitými informacemi (kontakty na krizové linky, fungování obchodů, lékáren, lékařů apod.), nepřetržitě fungovaly krizové linky obsluhované zaměstnanci města. Nově připravuje Hasičský záchranný sbor ČR systém varování Cell broadcast, který umožní rychlé a cílené varování obyvatelstva v případě mimořádných situací prostřednictvím SMS zpráv, který by neměl být ovlivněn nefunkčností systému při zahlcení sítě mobilních operátorů.
Po povodni jsme zajistili přemístění technologického centra poskytovatele internetu do vhodných prostor tak, aby v budoucnu byl tento informační zdroj plně funkční.
Byty, nebyty, nemovitosti
Dotazníky
E-služby
Formuláře
GDPR
Hlášení závad
Kontakt s občany
Kontakty a úřední hodiny
Nabídka práce
Odbory a organizační struktura
Ochrana oznamovatele
Otevřená data
Poplatky
Portál občana - platební portál
Poskytování informací
Postupy a návody
Povinně zveřejňované informace
Registr smluv a objednávek
Rejstřík honebních společenstev
Rezervační systém
Sčítání lidu
Úřední deska
Územní plánování
Veřejné zakázky
Volby
Vyhledávání úředníků
Výsledky kontrol
Zásady
Ztráty a nálezy
Web města

