Zpravodajství
Jízdní řády vlaků a autobusů se mění od 13. prosince
12.12.2015

MS KRAJ - Občané Moravskoslezského kraje, kteří jezdí vlakem nebo linkovými autobusy, by měli od 13. prosince počítat s rozsáhlými změnami ve veřejné osobní linkové a drážní dopravě. Změní se nejenom jízdní řády tak, aby na sebe jednotlivé spoje lépe navazovaly, ale aby byly i vlaky s autobusy kvalitněji propojeny.
„Změny jsou zapracovány tak, aby drážní i autobusová doprava byly efektivní, cestující spokojení, zlepšila se kvalita a komfort dopravního spojení mezi jednotlivými městy a obcemi a dopravovali jsme se co možná ekologicky,“ uvedl moravskoslezský hejtman Miroslav Novák. Dodal, že veškeré změny obsahují i požadavky dotčených měst a obcí a významných zaměstnavatelů v Moravskoslezském kraji. Hejtman upozornil zejména na změny související s novým autobusovým dopravcem na Třinecku a Jablunkovsku, s nasazením dvou nových elektrických jednotek RegioPanter řady 650 na železniční trase z Bohumína a Ostravy do Mošnova na letiště a Suchdolu nad Odrou a také na změny, které s sebou přinese výstavba nového terminálu v Ostravě-Dubině.
Drážní doprava
Od 13. 12. 2015 budou nově z Bohumína a Ostravy do Mošnova a do Suchdolu nad Odrou nasazeny dvě elektrické dvouvozové jednotky RegioPanter. Moderní elektrické jednotky RegioPanter řady 650 nabízejí cestujícím komfortní a klimatizovaný interiér s oddílem 1. a 2. třídy. K dispozici jsou elektrické zásuvky, jednotky jsou vybaveny pro provoz Wi-Fi připojení k internetu. Nízkopodlažní řešení umožňuje snadný nástup a výstup osobám se sníženou schopností pohybu a orientace. Souprava je vybavena moderním WC s uzavřeným systémem, které je přístupné pro imobilní cestující. V elektrických jednotkách RegioPanter jsou také vyhrazená místa pro přepravu jízdních kol, kočárků a dalších objemných zavazadel. O průběhu cesty informuje cestující moderní opticko-akustický systém s LCD displeji. Kapacita soupravy je 147 míst k sezení, z toho 9 míst v 1. třídě. Cestující mají k dispozici i další sklopné sedačky. Jednotky řady 650 z rodiny RegioPanter jsou 53 metrů dlouhé, mají hmotnost 103 tun, výkon 1 360 kW a maximální rychlost 160 km/h. Za dvě jednotky v hodnotě 223,9 mil. korun zaplatí České dráhy přibližně 134 milionů korun, tedy 60 procent hodnoty vozů, 40 procent získají z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko.
Upravené příměstské linky S2, S3 a S4
Nově povede linka S2 z Mostů u Jablunkova přes Bohumín do Ostravy, linka S3 na trase Bohumín – Ostrava – Studénka - Suchdol nad Odrou a nová linka S4 zajistí spojení Bohumín – Ostrava – Studénka - Mošnov, Ostrava Airport.
Linka S4
Osobní vlaky z Bohumína a Ostravy do Mošnova, Ostrava Airport pojedou v nezávislých časových polohách na lince S2 a S3. Hlavním důvodem je zajištění návozu i odvozu cestujících z průmyslové zóny Mošnov na všechny směny a zároveň zajištění spojení na vybrané letecké spoje. Denně pojede 8 párů pravidelných a 1 pár sezónních osobních vlaků, který zabezpečí v letním období spojení od charterových letů. Osobní vlaky linky S4 budou začínat či končit na ostravském hlavním nádraží, tady bude přípoj od osobních vlaků linky S2 z Mostů u Jablunkova a opačně.
Linka S3
Osobní vlaky mezi Hranicemi na Moravě a Suchdolem nad Odrou objednávají Moravskoslezský spolu s Olomouckým krajem. Olomoucký krajský úřad upřednostnil vlaky linky Vsetín - Hranice na Moravě - Přerov - Olomouc. Omezily se tím osobní vlaky z Hranic na Moravě do Bohumína. Většina jede jen z Hranic na Moravě do Suchdolu nad Odrou, kde je zajištěn přípoj na rychlíky mezi Brnem a Bohumínem. Podobná situace je i v opačném směru, kdy po příjezdu rychlíku z Bohumína do Brna jede osobní vlak do Hranic na Moravě. Na většině osobních vlaků z Bohumína, Ostravy do Studénky, Suchdolu nad Odrou (linka S3) bude nasazen nový dvouvozový RegioPanter.
Linka R1 a S1
Vzhledem k uspíšení rychlíků linky R10 z Ostravy přes Opavu, Krnov do Olomouce (v úseku Ostrava - Opava) a zpět, pojedou spěšné vlaky linky R1 z Opavy východ o cca 50 minut později. Osobní vlaky pak pojedou z Opavy východ přibližně o 15 minut později. Díky nasazení nových jednotek RegioPanter a zkrácení linky S2 z Mostů u Jablunkova do Ostravy hl. n. dojde k uvolnění jedné jednotky CityElefant, která bude nasazena na osobní vlaky linky S1 z Opavy přes Ostravu, Havířov do Českého Těšína.
V úseku Opava východ - Ostrava-Svinov bude zrušen „zrychlený“ osobní vlak 3403 (Opava východ 5:39, Ostrava-Svinov 6:07). Cestující z Opavy mohou náhradně využít nově zavedený vlak IC 514 „Opava“ (Opava východ 5:51, Ostrava-Svinov 6:14), ve kterém v tomto úseku není nutná povinná rezervace a platí také doklady ODIS. Z Ostravy-Svinova (4:32) do Opavy východ (4:56) bude zrušen spěšný vlak 1600. Cestující mohou náhradně využít osobní vlak 3442 (Ostrava-Svinov 4:42, Opava východ 5:18).
Nové mezistátní osobní vlaky do Polska
Ve spolupráci s Katowickým vojvodstvím a polským dopravcem Koleje Ślaskie pojedou 4 páry osobních vlaků v polské elektrické jednotce EN57 z Bohumína do Katowic / Racibórze / Rybniku a zpět přes Chalupki. Z (Frýdku-Místku -) Českého Těšína do Cieszyna a zpět pojede 6 párů osobních vlaků v denním dvouhodinovém intervalu motorovou soupravou Regionova.
Předpokládaná nepřetržitá výluka Krnov – Opava východ
Vzhledem k plánované modernizaci tratě z Krnova do Opavy východ se předpokládá od 1. března do 7. prosince 2016 nepřetržitá výluka s náhradní autobusovou dopravou dle výlukového jízdního řádu.
Nová zastávka Havířov střed
Na trati 321 Opava – Ostrava – Český Těšín se v průběhu roku 2016 předpokládá výstavba a otevření nové zastávky Havířov střed (mezi stanicemi Havířov a Havířov-Suchá).
Autobusová doprava (výběr)
Oblast Karvisko
Na základě požadavku statutárního města Havířova a města Orlové dochází k celkové optimalizaci na linkách, které obě města spojují. Jedná se o linky 870451 Havířov – Orlová – Dětmarovice; 870452 Havířov – Orlová a 870456 Havířov – Orlová. Změny byly zpracovány na základě vysledovaných přepravních proudů a potřeb tak, aby došlo k jejich zatraktivnění a zefektivnění.
Linka 870548 Karviná – Český Těšín – Nošovice byla u vybraných spojů změněna ve své trase, kdy spoje pojedou nově přes Karvinou, Nové Město, Osvobození a obchodní dům a Karvinou Fryštát, univerzitu.
Taktéž došlo k posílení veřejné dopravy k významnému zaměstnavateli v kraji, a to do průmyslové zóny v Nošovicích, kdy linky z Havířova a Frýdku-Místku byly posíleny o nové spoje.
Jízdní řády jsou uveřejněny na http://www.portal.idos.cz/default.aspx?c=7. Seznam všech změn veřejné linkové osobní dopravy platných od 13. 12. 2015 je na www.msk.cz v sekci doprava.
 Aktuality
Aktuality Ankety
Ankety Dotazy novinářů
Dotazy novinářů E-info
E-info Fotogalerie
Fotogalerie Inzerce
Inzerce Městské noviny OKO
Městské noviny OKO Naposledy aktualizované
Naposledy aktualizované Nepřehlédněte
Nepřehlédněte Novinové články
Novinové články Počasí
Počasí Ptejte se
Ptejte se Televizní informační kanál
Televizní informační kanál Tiskové zpravodajství
Tiskové zpravodajství Tiskové zprávy
Tiskové zprávy Videoarchiv
Videoarchiv


